سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش میکاپ

لیفت و لمینت مژه یکی از روش­های زیبایی محسوب می­شود و امروزه بسیاری از بانوان این روش را برای بلند شدن و پرپشت شدن مژه­های خود مورد استفاده قرار می­دهند. این روش مناسب افرادی است که از مژه­های کوتاه خود ناراضی­اند و به دنبال راهی برای زیباتر نشان­دادن چشم­های خود می­گردند.

یفت و لمینت مژه برای چه کسانی مناسب است؟

لیفت و لمینت مژه و یا اکستنشن، همگی روش­هایی برای تقویت، زیباتر شدن و بلندتر شدن مژه هستند. زمانی که مژه­ ها به وسیله سرم­های مخصوص به سمت پایین و یا بالا حالت می­گیرند، علاوه بر اینکه بلندتر دیده می شوند، چشم­ها را نیز درشت­تر نشان می­دهند. به همین دلیل در حال حاضر بسیاری از خانم­ها سالانه چندین بار لیفت و یا لمینت را بر روی مژه­های خود انجام می­دهند. در ادامه به صورت کلی توضیحاتی درباره هرکدام از روش­های ذکر شده خواهیم داد.

لیفت مژه و کاربرد آن

برای انجام لیفت و لمینت مژه حتما به افراد متخصص و با مهارت که ترجیحا دوره آموزش لیفت و لیمنت مژه را گذرانده باشد یا تجربه کافی در این زمینه داشته باشند رجوع­کنید در غیر این صورت ممکن است که مژه شما در حین انجام لیفت، کنده و یا شکسته شود و همچنین در صورت کثیف بودن وسایل، احتمال آلوده شدن چشم زیاد است.

در هردو روش لیفت و لمینت مژه، برای تقویت و سالم­تر کردن جنس مژه­ها، کراتین و مکمل­های ویتامین مورد استفاده قرار می­گیرند و به دلیل اینکه در این روش از مواد شیمیایی استفاده نمی­شود، دارای عوارض برای چشم و مژه نیز نخواهد بود. معمولا مدت زمان انجام لیفت مژه 40 دقیقه طول می­کشد و همچنین تا دو ماه نیز دوام خواهد داشت. در این روش تیره کردن مژ­ها با رنگ طبیعی و همچنین فر کردن آنها از پایه موجب زیباتر شدن حالت چشم و همچنین پرپشت­تر شدن مژه­ها می­شود. بسیاری از خانم­ها بر این باورند که روش لیفت، جایگزین مناسبی برای فرمژه بوده به دلیل اینکه دارای دوام و ماندگاری بیشتری است و همچنین آسیب کمتری به مژه­ها وارد می­شود. در هنگام استفاده از فرمژه امکان آسیب و شکستن مژه­ها زیاد است اما برخلاف آن در روش­های لیفت و لمینت مژه به دلیل وجود مکمل­های ویتامینی، موجب تقویت و بهبود وضعیت مژه نیز می­شود. در این روش از ماده چسب خمیری استفاده می­شود که موجب بالا نگه­داشتن مژه­ها و حالت دادن به آن می­شود. لازم به ذکر است که اثر این چسب­ها پس از مدتی کم می­شود.

لیفت و لمینت مژه

مراقبت­های پس از لیفت و لمینت  مژه

خوشبختانه روش­های لیفت و لمینت مژه دارای عوارض نیستند و همچنین احتیاج به مراقبت خاصی ندارند تنها پس از انجام آن بهتر است که تا 24 ساعت، صورت شسته نشود تا مواد کار شده بر روی مژه به داخل چشم وارد نشده و ایجاد حساسیت و آلودگی نکند. همچنین در این روش شما به راحتی می­توانید از انواع ریمل­ها و وسایل آرایشی مخصوص چشم بدون نگرانی استفاده کنید. همین عدم محدودیت در استفاده از لوازم آرایشی باعث شده، اشتیاق افراد برای انجام لیفت و لمینت مژه بالا برود و امروزه لیفت و لمینت مژه به یکی از دوره های پرطرفدار در آموزشگاه آرایشگری در سراسر ایران تبدیل شده است.

لیفت و لمینت مژه

رنگ­های به کار رفته در لیفت و لمینت مژه

متاسفانه برخی از افرادی که عمل لیفت و لمینت مژه را انجام می­دهند از رنگ­های مصنوعی مانند رنگ مو استفاده می­کنند که برای سلامت چشم و مژه به هیچ عنوان مناسب نیست. این عمل از نظر پزشکان تایید شده نیست. در نتیجه قبل از انجام این کار بهتر است که از سالم بودن مواد مطمئن شوید و همچنین به مراکز معتبر مراجعه کنید.

لمینت مژه چیست؟

روش­ انجام لمینت همانند لیفت مژه است با این تفاوت که مواد و رنگ­های به کار رفته در این روش بیشتر است. این روش در یک روز و در طی چند مرحله انجام می­شود. در لمینت از مواد رنگی طبیعی برای حجیم­تر شدن مژه استفاده می­شود و همچنین ماده کراتین نیز مورد استفاده قرار می­گیرد. می­توان گفت که روش لمینت برای مژه ها همانند ریمل عمل می­کند همانطور که کارکرد لیفت مژه مثل فرمژه محسوب می­شود. مدت زمان دوام لمینت از دو هفته تا سه ماه متغیر است. از تفاوت­هایی که می­توان برای لمینت مژه نسبت به لیفت اذعان داشت، طولانی­تر بودن دوره ماندگاری آن و همچنین عدم استفاده از چسب­های نگهدارنده است. به دلیل اینکه در هر دو روش لیفت و لمینت مژه از موادشیمیایی استفاده نمی­شود، دارای عوارض خاصی نیز نخواهند بود.

مراحل انجام لمینت

روش­های انجام لیفت و لمینت مژه، بسیار شبیه به یکدیگر است و می­توان گفت که به جز اندکی تفاوت در مقدار ماده به کار رفته، تفاوتی با یکدیگر ندارند. برای لمینت مژه ابتدا به وسیله پروتئین­های مخصوص، چشم از هرگونه مواد آلوده پاکسازی می­شود سپس در مرحله بعدی طول مژه به وسیله سرم لیفت افزایش داده شده و همچنین حالت می­گیرد سپس همانند روش لیفت مژه، به وسیله کراتین به مژه ضخامت داده شده و پس از آن با استفاده از رنگدانه، رنگ کردن مژه انجام می­شود. در آخرین مرحله تمامی کارهای انجام گرفته بر روی مژه به وسیله یک نوع سرم مخصوص ویتامینه فیکس می­شود.

لیفت و لمینت مژه

اکستنشن مژه

همانگونه که ذکر شد در روش­های لیفت و لمینت مژه، اکثر مواد به کار گرفته شده طبیعی بوده ودر صورت رعایت بهداشت و استاندارد بودن مواد و وسایل به کار گرفته شده، هیچ ضرری برای افراد ندارند. برخی از بانوان ترجیح می­دهند که از روش اکستنشن مژه استفاده کنند که این روش بیشتر مناسب خانم­هاییست که دارای مژه های کم پشت هستند. اگر قصد دارید خودتان اکستنشن مژه را یاد بگیرید باید بدانید که آموزش اکستنشن مژه به افرادی پیشنهاد می شود که دارای حوصله بالایی برای انجام این کار باشند زیرا در این روش مژه های مصنوعی به صورت تار به تار در لابه لای مژه­ها کار گذاشته می­شود. این نکته را باید در نظر گرفت که این روش نیازمند رسیدگی و مراقبت است و برای ماندگاری و زیبا ماندن بیشتر آن بهتر است که ریمل و مواد آرایشی به مقدار زیاد مورد استفاده قرار نگیرد تا میزان ماندگاری و دوام آن افزایش یابد.

منبع: لیفت و لمینت مژه برای چه کسانی مناسب است؟