سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش میکاپ

امروزه روشهای صاف کردن مو بسیار متنوع شده است. از دیرباز بانوان برای آراستن گیسوان خود از روشهای مختلف استفاده می کردند اما کسانی که دارای موهای فر و وز بودند، نمی توانستند موهای خود را صاف کنند. امروزه با به بازار آمدن وسایلی همانند سشوار و اتوی مو، این کار بسیار راحت تر شده و عمل صاف کردن مو را برای هر خانمی امکان پذیر کرده است.

بسیاری از بانوان به دنبال روشهای صاف کردن مو برای زیبایی هرچه بیشتر گیسوان خود هستند. موی صاف، لخت و درخشان و زیبا آرزوی هرکسی است در نتیجه بسیاری از خانم­ها به دنبال روش­های مختلف و کارآمدی برای رسیدگی و صاف کردن موهای خود هستند . امروزه متقاضیان برای صاف کردن مو در آرایشگاه­ها و سالن­های زیبایی بسیار فراوان شده ­اند در نتیجه روزبه ­روز، متدها و روش­های جدیدی بدین منظور رواج پیدا می­کند. در این مقاله قصد داریم روشهای صاف کردن مو و کاربرد هرکدام از روش­ها را برای شما توضیح دهیم.

انواع روشهای صاف کردن مو و کاربرد هرکدام

امروزه روشهای صاف کردن مو بسیار متنوع شده است. از دیرباز بانوان برای آراستن گیسوان خود از روش­های مختلف استفاده می­کردند اما کسانی که دارای موهای فر و وز بودند، نمی­توانستندموهای خود را صاف کنند. امروزه با به بازار آمدن وسایلی همانند سشوار و اتوی مو، این کار بسیار راحت­تر شده و عمل صاف­کردن مو را برای هر خانمی امکان­پذیر کرده است. البته این این روش­ها به صورت دائمی نبوده و پس از حمام رفتن، مو به حالت طبیعی خود باز می­گردد. یکی از جدیدترین روش­های صاف کردن مو استفاده از روش­های شیمیایی است. این روش­ها بسیار کارآمد هستند اما باید در نظر داشته باشید در صورتی که قصد صافی مو دارید حتما به افراد متخصصی در آرایشگاه ها مراجعه کنید که دوره آموزش صاف کردن مو را گذرانده باشند تا با استفاده از مواد با کیفیت و رعایت دقت در انجام مراحل، موهایتان را به صورت دائمی، صاف و لخت کنند.

روشهای صاف کردن مو

چگونه مو صاف می­شود

زمانی که ما از سشوار و اتوی مو استفاده می­کنیم حرارت ناشی از آن موجب شکستن پیوند هیدروژنی زنجیره کراتین مو می­شود. شکستن این پیوند کاملا به صورت موقتی است و در صورت تماس آب با مو، دوباره به حالت اولیه باز می­گردد. در برخی از روش­های شیمیایی، پیوندهای قوی مو که به نام پیوند دی سولفیدی شناخته می شود، توسط این مواد شکسته شده و به صورت غیرقابل بازگشت مو را صاف و لخت می­کند.

روشهای صاف کردن مو

کراتینه کردن مو

یکی از روشهای صاف کردن مو ، کراتینه کردن مو است. در روش کراتینه، مو با لایه­ای از کراتین و فرمالدهید پوشانده می­شود و سپس با حرارت بر روی مو تثبیت می­گردد. مدت زمان تاثیر این ماده در آرایشگاه 90 دقیقه است. برخورد ماده کراتینه با ریشه مو ممکن است موجب ریزش شود به همین دلیل استفاده ازاین روش باید با احتیاط صورت گیرد. نکته بسیار مهم این است که پس از کراتینه باید مراقبت­های لازم را برای مو انجام داد به عنوان مثال تا سه روز پس از کراتینه نباید به حمام رفت و همچنین از ورزش، بستن موها با سنجاق و … دوری کرد. نکته دیگر برای ماندگاری بیشتر کراتینه، استفاده از شامپوهای دارای سولفات پایین است. شامپوهای معمولی به دلیل داشتن درصد سولفات زیاد، علاوه بر شستشوی چربی­ها، کراتینه متصل شده توسط فرمالدهید به مو را جدا کرده و مدت زمان دوام آن را کاهش خواهد داد.

روشهای صاف کردن مو

گلت کردن مو یکی دیگر از روشهای صاف کردن مو

گلت کردن، یکی دیگر از روش های صاف کردن مو محسوب می­شود که با استفاده از این روش، ساختار فیزیکی مو به طور کامل تغییر می­کند. گلت کردن به دلیل استفاده از مواد شیمیایی موجب از بین رفتن رطوبت مو می­شود به همین دلیل مراقبت­های بعد از گلت برای فرد کاملا ضروری است. به جرئت می توان گفت که کراتینه روشی کارآمد تر و بهتر از گلت کردن است به دلیل اینکه ساختارپروتئینی مو را از بین نمی­برد و حتی برای موهای آسیب دیده و دکلره شده نیز مناسب است . زمان برای روش گلت کردن بسیار مهم و حیاتی است و در صورتیکه بیشتر از نیم ساعت بر روی سر بماند، آسیب غیرقابل جبران به مو وارد خواهد کرد.

روشهای صاف کردن مو

صاف کردن مو با روش ژاپنی

یکی از جدیدترین و بهترین روشهای صاف کردن مو ، روش ژاپنی یا یوکو است که جدیدا به آرایشگاه­ها راه یافته است. این روش به مدت 3 تا 4 ساعت طول می­کشد و ممکن است فرد در آرایشگاه خسته شود اما در حال حاضر یکی از کارآمدترین روش­ها محسوب می­شود و تاثیر آن حتی نسبت به کراتینه برای موهای وز و آسیب دیده نیز بیشتر است اما متاسفانه یکی از متدهای بسیار گران محسوب می­شود و مشتری برای انجام آن باید هزینه­ای گزاف بپردازد.

همچنین درصورتی که آرایشگر مهارت کافی در اینکار را نداشته باشد، ممکن است آسیبی جدی به مو وارد شود. کسی که تمایل به استفاده از این روش دارد، دوهفته قبل و بعد استفاده از روش یوکو نباید موهای خود را رنگ بزند و همچنین از 48 تا 72 ساعت بعد از صاف کردن مو نباید به حمام برود. لازم به ذکر است که استفاده از مواد شیمیایی به مقدار کم و یا زیاد بر روی مو تاثیر منفی خود راخواهد گذاشت در نتیجه مراقبت از مو پس صاف کردن با هر روشی واجب خواهد بود.

روشهای صاف کردن مو

به طور کلی روش های صاف کردن مو در حال حاضر درآمدزایی بالایی دارند و روز به روز به طرفداران آن افزوده می­شود و چه بسا افراد علاقمند به آموزش آرایشگری در زمینه صافی مو می توانند دوره مربوطه را طی کنند و حتی مدرک مربوط به آن را دریافت نمایند. تمایل به آراستگی در بانوان از دیرباز بوده است، به همین دلیل آرایشگاه­ها پیوسته به دنبال یافتن متدهای جدید برای زیبایی و آراستگی هستند.

منبع: انواع روشهای صاف کردن مو و کاربرد هرکدام